Jak stres wpływa na Twoje zdrowie i nawyki żywieniowe?


Czy wiesz, że nadmierny stres wpływa na kondycję Twojej cery,

samopoczucia i  tego jak  wyglądasz?

 

Stres to reakcja organizmu na różne wydarzenia, które mają miejsce w naszym życiu. Stres działa korzystnie na nas gdy jest mobilizujący, ale pamiętajmy, że w małych ilościach. Wtedy też szybciej w organizmie przepływa krew. Natomiast gdy jest on deprymujący to działa niekorzystnie na nasz cały organizm.

 

Kiedy taki rodzaj stresu się pojawia?

 

Na pewno wtedy gdy nie umiemy właściwie emocjonalnie zareagować na daną czynność lub zachowanie.  Przytłacza nas nadmierna w godzinach praca lub jej brak mimo ciągłych poszukiwań, ciągłe dojazdy do pracy, szczególnie gdy mieszkamy w większych aglomeracjach i stoimy w korkach. Codzienne problemy domowe również nie wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie. Brak stabilności finansowej, ciągłe kombinowanie, przeliczanie. Kolejno brak stabilności w życiu prywatnym, nieukładające się kontakty z naszymi bliskimi. Taki przedłużający się silny negatywny stres (wzrastający poziom hormonu- prolaktyny) ma niezwykłe złe skutki dla naszego zdrowia. Zamykamy się w sobie, nie mamy energii do życia, ciągła migrena, podjadanie w ciągu dnia lub nie chce nam się przygotowywać posiłków i jemy typowe niezdrowe w skutkach fast-foody.

 

Gdy czujesz niepokój, stres ile razy sięgasz po niezdrowe przekąski? Chipsy, słone paluszki, słonecznik, ciasteczka. To nie pomaga w odstresowaniu, a co więcej dzięki temu przybieramy więcej na wadze. Wtedy wzrasta również nasz poziom cukru we krwi co nie jest wskazane w naszym organizmie.

 

Zadbaj o siebie! Nie myśl zbyt dużo o tych przytłaczających Cię wydarzeniach. I co najważniejsze zadbaj o swoją dietę. To jest kluczem do tego, aby Twój organizm poprawnie funkcjonował. Jedz takie produkty, które są bogate w witaminy i naturalne probiotyki (np. różnego rodzaju kiszonki).  Zapomnij o ciągłych filiżankach mocnej i słodzonej kawy, herbaty, napojów energetycznych, które tylko chwilowo pomagają ukoić stres. One działają tylko przez parę godzin, a potem jesteś zmęczony  jeszcze bardziej.  Pij dużo wody w momentach stresowych!

 

Jedzmy przede wszystkim takie produkty, które mają działanie przeciwzapalne, czyli takie przyprawy jak między innymi imbir, kolejno owoce i warzywa. Dieta bogata w kwasy tłuszczowe również jest ważna czyli ryby szczególnie takie jak tuńczyk, łosoś.

 

Jeżeli nie potrafisz zastosować tych wszystkich zaleceń odpowiadających za zmniejszenie stresu, tak aby nie działał on tak toksycznie na Twój organizm to może skorzystaj z usług cateringu dietetycznego, może akurat naszego mieszczącego się w  Bydgoszczy?

 

Catering dietetyczny w Bydgoszczy

 

Dieta pudełkowa to idealne rozwiązanie na zapewnienie Twojemu organizmowi potrzebnego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Wtedy nie będziesz podjadał! Nasza dieta dostarczy organizmowi potrzebne białko, tłuszcze, węglowodany ...

 

Wtedy Twoje samopoczucie polepszy się, a stres odejdzie z czasem w zapomnienie!

 

Wystarczy spróbować!

 

« wstecz

Zaufali nam już wielokrotnie